InNOWvate 2018

img

Welke innovaties zijn er in het vakgebied van supply chain management? En hoe pas je deze innovaties toe in de praktijk? De antwoorden op deze vragen werden gegeven tijdens de allereerste editie van inNOWvate Supply Chain 2018. De belangstelling voor het event was erg groot. We kijken dan ook terug op een erg geslaagde dag.

Op de dag zelf was er voor bezoekers de mogelijkheid om in contact te komen met supply chain professionals, start-ups en de nieuwste technologieën zoals, drones, 3D-printing, virtual reality en smartglasses. Bezoekers hadden de mogelijkheid om met eigen ogen de nieuwste technologieën te aanschouwen op het innovatieplein.  Waar onder andere CAD2M, Manus VR en Picavi hun oplossingen lieten zien voor de problemen waar zij vandaag de dag tegenaan lopen. Gecombineerd met de wijze lessen van inspirerende keynotesprekers, zoals econoom Fons Trompenaars en hoogleraar Paul Iske, en ervaringen van onder meer Transwide en Solventure. Genoeg kennis om van te leren!

Vanwege de sterk groeiende interesse van supply chain-directeuren in start-ups, organiseerde Supply Chain Media tijdens inNOWvate ook de allereerste Supply Chain Start-up Contest. Uit heel Europa zijn tien aansprekende start-ups met innovatieve oplossingen voor de supply chain geselecteerd die zich gedurende de dag mochten presenteren. Vijf van daarvan mochten hun oplossing plenair pitchen. De winnaar ging naar huis met de Supply Chain Start-up Award Europe en een marketingbudget ter waarde van 40.000 euro. De prijs werd uitgereikt aan het Zwitserse bedrijf LuckaBox.  Luckabox imponeerde jury en publiek met zijn platform voor retailers waarmee de verzending van pakketjes naar consumenten handig en snel wordt geregeld. Zij moesten het in de allereerste European Supply Chain Start-up Contest opnemen tegen vier andere finalisten: Cargoledger (NL), Cargonexx (D), Stockspots (NL) en Sustainabill (D). Het Zwitserse bedrijf won de verkiezing om de slimme wijze waarop het bestaande koeriers inzet om zo voor retailers in steden heel gemakkelijk via internet bestelde goederen binnen twee uur af te kunnen leveren bij de consument.

‘Ik ben erg trots dat we deze prijs hebben gewonnen’, reageerde Aike Festini, CEO en oprichter van LuckaBox, enthousiast. ‘Deze erkenning kunnen we heel goed gebruiken voor onze verdere groei in Europa. We hebben gisteren een contract getekend om onze diensten te starten in Wenen.’ Naast een 3D-geprint beeldje won LuckaBox een marketingcampagne ter waarde van €40.000 in de verschillende mediakanalen van Supply Chain Media. Omdat tussen de 28 deelnemers aan de start-up-verkiezing ook een behoorlijk aantal meer volwassen bedrijven zat, werd ook een aparte prijs uitgereikt voor de meest veelbelovende scale-up. Een van de belangrijkste criteria om een bedrijf als scale-up aan te merken, is dat het meer dan €2 miljoen aan kapitaal heeft opgehaald. De Belgische scale-up Pro Alliance kreeg van het publiek de meeste stemmen en won.

Bekijk de aftermovie van InNOWvate 2018:

Op deze pagina:

Overige artikelen

Samen de beste keuze maken?

Wij zetten graag onze ervaring in.