Eerste editie van de IGM beurs in De Rijtuigenloods

De Rijtuigenloods, een industriële evenementenlocatie met meer dan 100 jaar spoorhistorie, was dit jaar het decor voor de eerste IGM Noviteitenbeurs – en wat voor één! Op 3000 m² beursvloer presenteerden zo’n 56 leveranciers de nieuwste sanitair- en installatietechnieken. IGM ondersteunt zelfstandige ondernemers via franchiseformules zoals Baderie, Bad in Beeld en InstalCenter. De franchisenemers van bijna 150 showrooms, hun personeel en overige genodigden werden twee dagen lang geinspireerd met workshops, sprekers, live demo’s en volop netwerkmogelijkheden. De Rijtuigenloods was dé plek waar de sanitair- en installatiebranche samenkwam. Robbin Schoenmakers (Marketingcoördinator) en Jane Teulings (Contentmarketeer) van IGM blikken terug op een geslaagde eerste editie. Benieuwd? Lees snel verder.

Wat was jullie reden om voor De Rijtuigenloods te kiezen?

Robbin: “Iets wat de locatie gewoon écht heeft is karakter! Voor de beurs was ik een paar keer op de locatie geweest, maar toen was het nog niet gevuld met beursstands. Toch kreeg ik al gelijk een goed beeld hoe sfeervol het eruit zou zien met stands. Daar waren we ook echt wel naar op zoek.” Daarnaast vond IGM de bereikbaarheid van de locatie erg belangrijk. De bezoekers kwamen uit heel het land, dus een locatie in Midden-Nederland dat goed te bereiken is, was voor IGM wel een must.

Hoe zijn jullie bij De Rijtuigenloods terecht gekomen?

Via via is de organisatie van IGM bij De Rijtuigenloods terecht gekomen. In eerste instantie was het niet eens het plan om voor zo’n grote locatie te kiezen. Sterker nog, ze wilde de beurs eigenlijk organiseren in de ruimte boven hun eigen kantoor waar ruimte was voor een aantal standjes vertelde Jane. Uiteindelijk is dit idee uitgegroeid en kregen ze de mogelijkheid om een grote locatie te huren. Robbin: “En toen wilde we natuurlijk ook gelijk voor de mooiste gaan, waarbij onze pijlen al vrij snel gericht waren op De Rijtuigenloods.”



test

© Mollema Producties

Hoe zag jullie programma van de beurs eruit?

Na een ochtend vol opbouw en voorbereidingen opende de beurs om 14:00 uur haar deuren voor in totaal bijna 700 bezoekers. De dag werd afgetrapt met een welkomstwoord van Jos Roodhuizen, de directeur van IGM, gevolgd door een gevarieerd programma met inhoudelijke workshops over onder andere social media, AI en verkooptechnieken. Ook op de tweede beursdag stond kennisdeling, innovatie en ontmoeting centraal. Bezoekers maakten kennis met de nieuwste ontwikkelingen, namen deel aan interactieve sessies en genoten van een sfeervol diner in foodfestival-stijl. De inspirerende sessie van Mark Tuitert vormde één van de hoogtepunten van het programma.

© Mollema Producties

Hoe kijkt het team van IGM terug op de eerste editie van de Noviteitenbeurs?

Met een grote glimlach! Jane vertelt enthousiast: “Het was echt leuk, je krijgt er superveel energie van. Het besef van hoe bijzonder het eigenlijk was, kwam pas later. Alles viel op z’n plek: de sfeer, het programma en De Rijtuigenloods vielen duidelijk in de smaak. We hebben alleen maar positieve reacties gekregen van alle bezoekers.”

Robbin vult aan: ‘’Misschien wel het mooiste van allemaal was het teamgevoel dat er heerste. Je werkt met z’n allen maandenlang naar de beurs toe en als alles dan samenkomt is gewoon prachtig om mee te maken.’’

Enthousiast geworden na het lezen van dit interview?

Wil jij binnenkort ook een succesvolle beurs of een ander evenement organiseren in De Rijtuigenloods? Dan nodigen wij je graag uit voor een rondleiding door onze locatie! Laat je inspireren door de mogelijkheden, sfeer en betrokken aanpak van onze adviseurs. Stuur een mailtje naar info@derijtuigenloods.nl of bel 088 0001574. Wij denken graag met je mee om ook van jouw evenement een onvergetelijke ervaring te maken!

Op deze pagina:
Eerste editie van de IGM beurs in De Rijtuigenloods

Overige artikelen

Samen de beste keuze maken?

Wij zetten graag onze ervaring in!